Pijn naar Fijn massage

60 minuten  60 euro.   90 minuten  80 euro.  Graag contant en gepast.

(Chronische) pijnklachten
Bij het werken aan pijnklachten wordt minimaal een uur gereserveerd. Langer kan ook. Vermindering/verhelpen van pijnklachten heeft tijd nodig en is meestal niet in één keer opgelost.

Een Pijn naar Fijn massage is eens per week of 2 weken.
Na een aantal behandelingen kan/wordt de tussenliggende tijd, in overleg, opgerekt. Bijvoorbeeld eens per 3, 4 of 6 weken.

Een Pijn naar Fijn massage kan bestaan uit 5 tot 10 (of meer) behandelingen. Je onderbroek blijft altijd aan. Dit geldt voor vrouwen en mannen.

Sparen
Na 3x is vaak wel duidelijk of de massage helpt. Vooruitgang gaat met kleine stapjes en is per persoon verschillend. Bedenk wel dat je vaak al heel lang hebt ‘gespaard’ om tot deze niet meer ‘uit te houden’ pijnklachten te komen. Verwacht niet dat de pijnklachten in 1 keer zijn verholpen.

Zoals de pijnklacht is opgebouwd, zo wordt ie ook weer afgebouwd.
Vergelijk het met een ui en het afpellen van de ringen.

Massagetechnieken
De massage wordt afgestemd op wat jij nodig hebt. Hiervoor maak ik gebruik van verschillende technieken.

Atlas-Lumbaal techniek (afgeleide van Dorn-methode) kan deel uitmaken van de behandeling voorafgaand aan de massage op tafel. Atlas-Lumbaal is een actieve doeltreffende pittige techniek waarbij in korte tijd je beweeglijkheid bevorderd wordt.

Bekken
Er zijn een aantal spieren die aan het bekken “trekken”, zoals de buik- en rugspieren maar ook de bil- en beenspieren.
Vooral de vierkante lendespier (ophanging bekken) geeft veel pijnklachten. Geeft zelfs heup- en liesklachten. Wist je dat?

Triggerpoints (Spierknopen)
Een triggerpoint is een lokale verkramping in het spierweefsel die pijn, tintelingen of gevoelloosheid veroorzaakt. Ontstaan vaak als gevolg van overbelasting of ongunstig gebruik van de spieren.

Opvallend is dat ze vaak klachten veroorzaken op een andere plek dan waar de spierknoop zich bevindt. Dit heet afgeleide pijn.
Behandeling van de triggerpoints worden tijdens de Pijn naar Fijn massage behandeld.

Wist je bijvoorbeeld dat knieklachten heel vaak van uit
de been- en heupspieren komen?
Het mooie van je lichaam is dat alles verbinding heeft met elkaar.

Advies
Ik geef je ook advies wat je zelf kunt doen om je klachten te verminderen.

Na de massage drinken we gezamenlijk een waterborrel.

Praktijkervaring
Ik ben geen fysiotherapeut, maar heb wel zoveel praktijkervaring opgedaan om te weten dat, plaatselijk masseren (bijna) niet helpt. Het is beter om naar de oorzaak te kijken en dàt aan te pakken.

Onderhoudsbeurt
Het is altijd raadzaam om met regelmaat een ‘onderhoudsbeurt’ te plannen. Eens per 4 weken is een goede optie. Hierdoor zit je gegarandeerd beter, losser èn lekkerder in je vel.

Een massage met regelmaat uitgevoerd, geeft het beste resultaat.