Over Magnesium

Magnesium, het ANTI-STRESS mineraal, kruist al jarenlang mijn pad. Ik nam het in op gezette tijden, naar behoefte. Inmiddels wijzer geworden gebruik ik het dagelijks. Ik voel mij energieker.

Tijdens een workshop over de producten bij Magnesium-Forever in Putten, mocht ik een magnesiumpakking op mijn rug, nek en schouders ervaren. Toen ikzelf ook een huidpakking gaf, heb ik gemerkt hoe prettig de producten zijn om mee te werken. Het smeert gemakkelijk uit en je hebt maar weinig nodig.

Bepakt en bezakt kwam ik weer thuis. Sindsdien verblijd ik mijn klanten met een rug, nek en schouderpakking of een voetpakking tijdens de massage, indien zij willen natuurlijk. De reacties zijn heel positief en ik ontving verschillende mooie reacties en ervaringen na afloop. Zelfs na dagen nog. Een waardevolle en ontspannende aanvulling in mijn massagepraktijk.

Weet jij dat:

  • magnesium onmisbaar is voor de werking van je hartspier? Het remt bloedstolsels, verdunt het bloed en ontspant de bloedvaten, bevordert een goede darmwerking en helpt bij de vorming van tanden en kiezen. Zorgt voor bot-flexibiliteit?
  • Magnesium een grote rol speelt bij het bestrijden van depressies? En goed is voor je hersenfunctie samen met het mineraal zink?
  • Stress een belangrijke oorzaak van magnesiumtekort is? Hoe meer stress hoe meer magnesium wordt verbruikt?
  • Medicijnen, zoals betablokkers, maagzuurremmners, bloeddrukverlagende middelen, antidepressiva en antibioticakuren echte magnesiumvreters zijn? Dit ook geldt voor alcohol en nicotine?
  • Je beter kunt slapen? Magnesium helpt bij het aanmaken van je gelukshormoon (serotonine) en je slaaphormoon (melatonine)? Een echte rustgever is? De regisseur van je lichaam is?
  • Magnesium voedingssupplementen ook in je lichaamscellen wordt opgenomen? En dat de huidproducten een gunstig effect op je spieren hebben?
  • Elke cel in ons lichaam magnesium nodig heeft? Betrokken is bij meer dan 300 enzymatische processen, waaronder de energieproductie, temperatuurregeling en ontgiften van de lever?
  • De producten bij mij te bestellen zijn? Neem contact met mij op. Webshop is in de maak.

Veel voorkomende symptomen bij magnesiumtekort:

  • Spierkramp in de benen
  • Vastzittende schouders
  • Hoofdpijn
  • Slapeloosheid
  • Stress
  • Gebrek aan concentratie
  • Depressie
  • Verhoogd cholesterolgehalte
  • Botontkalking
  • Verkramping van de bloedvaten met klachten als o.a. hartritmestoornissen

Hoe kun je een magnesiumtekort verhelpen?

  • Gezond en magnesiumrijk eten. Zeker 400 mg magnesium via de voeding per dag. Hiervoor is een kookboekje gemaakt met recepten en informatie.
  • Voedingssupplementen. De producten zijn specifiek afgestemd op de verschillende behoeften, zoals een magnesium complex in capsulevorm, aangevuld met glucosamine, een rustgever, enz.
  • Huidbehandelingen (transdermaal) door bijvoorbeeld massages met magnesiumgel, souplesse, pakkingen en voet- en stoombaden.
  • Fijn om te ervaren tijdens een massage. Ook zelf thuis goed toe te passen en te gebruiken.
  • Verwenmoment met magnesium inplannen is goede zelfzorg. Gezellig met je partner, kinderen maar ook met je vrienden/vriendinnen, zussen, enz… 😊

Wat kun je thuis doen en wat heb je nodig bij deze verwennerij?

Handpakking met souplesse
Nodig: magnesium souplesse. Plastic handschoenen of huishoudfolie en een handdoek/dekentje.
Doen: Smeer je handen in met de souplesse. Doe de plastic handschoenen aan of verpak ze in de folie. Wikkel je handen in een dekentje, laat lekker warm worden en laat dit 30 minuten zitten. Daarna afspoelen met lauw water.
Voetpakking met magnesiumgel
Nodig: magnesium gel. huishoudfolie of plastic zakken, warme sokken, vochtige handdoek en magnesium bodycreme.
Doen: smeer de gel op je voetzolen. Pak ze in met de folie. Sokken aan, (misschien nog een dekentje erover) zodat het lekker warm wordt en de gel goed kan intrekken. 20 tot 30 minuten laten zitten. Pakking verwijderen en je voeten afnemen met een vochtige lap en insmeren met bodycreme.
Voetbad met magnesiumvlokken
Nodig: 125 gram magnesiumvlokken, bak waar je voeten goed inpassen, een handdoek en magnesium bodycreme. Warm water ca 37 graden.
Doen: voeg de magnesiumvlokken toe. Je hebt maar een klein beetje water nodig. Belangrijk is dat je voetzolen onder water komen. Doe dit 20 minuten en droog je voeten dan af en smeer in met magnesium bodycreme.
Stomen met magnesiumvlokken
Nodig: 50 gram magnesiumvlokken, inhalator en kokend water.
Doen: magnesiumvlokken in het bakje en overgieten met kokend water. Even af laten koelen. Dan afwisselend inademen via de neus en uitademen via de mond naar buiten (bijv bij hooikoorts) en inademen via mond en via neus uitademen (bij keelklachten). Zet je timer op 15 minuten.
Warme Rug/nek/schouderpakking
Nodig: warmtedeken, magnesiumgel, plastic folie. Handdoek en washand.
Doen: laat je rug insmeren met magnesiumgel, daarop de plastic folie en dan de warmtedeken. Door de warmte openen je huidporiën zodat de gel goed kan intrekken. Laat dit zo’n 20 minuten zitten en was dan af. Heel lekker om af te sluiten met een magnesium bodycreme, omdat magnesium een mineraalzout is en een wat droge huid kan geven.

Massage ervaringen met magnesiumgel